czwartek, 9 marca 2017

Na czym się będziemy uczyć?

I pierwszy problem, nie mogę znaleźć nigdzie, bazy gier w papier, kamień, nożyce, czy taka powinna istnieć? Wiem, że istnieje, skoro jest bot który gra z ludźmi i chwalą się, że mają bazę 200k gier, no i są mistrzostwa świata w KPN, więc wydawało by się, że gdzieś będzie. No nic, nie znalazłem to nie znalazłem, trzeba będzie stworzyć własną.

Najprościej, było by stworzyć, jakąś stronkę i zachęcić ludzi aby tam grali i tworzyła by mi się baza, sprawa prosta, po za tym, że mój skill jeśli chodzi o webdev oscyluje w okolicach zera. Tak wiec, trzeba będzie stworzyć namiastkę stronki, wybrać coś gdzie najprościej zaimplementować, bez jakiś zbędnych ceregieli, i tym się zajmę w najbliższym czasie, jeszcze w ramach pierwszych 2 tygodni, projektowania całości.

Pierwszą rzecz która mi się nasunęła, to to, że oprócz, ludzi którzy będą chcieli pomóc, pojawią się tacy którzy, albo wrzucą coś w stylu PPPPPPPPP lub NNNN lub PKNPKNPKN, albo druga wersja, odpalą nawet excela, i będą generowali sekwencje losowo.

Rozwiązanie drugiego problemu jest jak się wydaje stosunkowo proste, można wykonać test czy ciąg jest (prawdopodobnie) losowy. np. za pomocą chi-test, może dorzucę, poziom entropii, (ale to raczej słabe będzie), no problem nie jest priorytetowy, gdyż takich osób będzie zdecydowanie mniej.

Większym problemem jest drugi przypadek, na to nie mam jeszcze pomysłu, więc sprawa do przemyślenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz